Magyarországon a forgalmi értékek továbbra is mérsékelten pozitív tendenciát mutatnak. Ez elsősorban az érdekes innovációknak köszönhető, amelyek azonban magas fejlesztési- és marketingköltségekkel is járnak. Az ezáltal elért sikerek nagy örömünkre szolgálnak. Másfelől két aggasztó dologgal állunk szemben: egyrészt az általam már többször említett munkaerőhiány, másrészt a sertéshús beszerzési árának emelkedése teremt nehéz helyzetet.

Sajnálattal kell megállapítanom, hogy a nyers sertéshús beszerzési árának tavasz eleje óta tartó, erőteljes és folyamatos emelkedése katasztrófális mértékű hatással bír ágazatunkra. A piaci árak sajnos nem növekednek olyan mértékben, hogy ezt a veszteséget ellensúlyozzák.

Ehhez hozzáadódnak az állandóan növekvő üzemi költségek, valamint a szükséges munkaerő magasabb bérének és fizetésének kiegyenlítése, melyek együttesen roppant szorult helyzetbe hozzák  iparágunkat.

A nehéz anyagi helyzet ellenére 2019 őszén megvalósítjuk a már rég tervezett és előkészített marketing- és reklámakciónkat. Ebben az újságban részletesen beszámolunk erről a kampányról, mely bár közvetlenül fogyasztóinknak szól, élelmiszer kereskedelmi partnereink javára is válhat!